Historiek

Ontstaan

Dirk Vanpoucke en Filip Balcaen, beiden sinds een poosje in het bezit van een Vespa, merkten op dat er in de regio geen Vespa club was en dat er wel redelijk wat Vespa’s in en om Roeselare te zien waren.
Ze nodigden iedereen met een vespa uit op een eerste vergadering. Er waren al meteen meer dan 15 Vespa liefhebbers van de partij en er werd besloten een Vespa club in Roeselare op te richten.
Enkele jaren later bestaat de club al uit 90 actieve leden en gaan er elke rit meer dan 50 Vespa’s op pad.
De Vespa Club Roeselare bestaat uit echte levensgenieters. Al vanaf de eerste zonnestralen zoeken we met onze vespa mooie terrasjes op in (West-)Vlaanderen.Het bestuur, bestaande uit Dirk Vanpoucke, Veerle Verfaillie, Filip Balcaen, Luc Vandermeulen en Maarten Callebert gaf na 10 jaar, in 2018, de fakkel door aan een volledig nieuw bestuursteam.
Op die manier blijven we zorgen voor een mooie toekomst voor de club.

2018

In 2018 werd het nieuwe bestuur ingesteld. In alle vertrouwen en met medewerking van het voormalige bestuur werd het roer overgenomen door een nieuwe ploeg, stuk voor stuk Vespaliefhebbers.

Dit bestuur is als volgt samengesteld:

Ondervoorzitter: Alain Verpoucke
Penningmeester: Erwin Boussery
Secretaris: Steven De Wulf
Staff-medewerkers: Geert Meesseman en Siebren Miny

Met deze bestuursploeg wensen wij de verderzetting van deze mooie familiale club te verzekeren.

2019

2018 werd aangevangen met hoge verwachtingen én ambities. Eén van de ambities die we toen al hadden voor 2019 was de toetreding van Vespaclub Roeselare tot de Belgian Vespa Club.  In 2019 is het zover: Vespaclub Roeselare is volwaardig lid van de Belgian Vespa Club.

2019 is ook het jaar dat we onze vaste stek vinden in ons vast clublokaal: Het Bourgondisch Kruis in Beveren (Roeselare).

In 2019 kwam Vespaclub Roeselare met 2 nieuwe concepten, nl: een sponsortour waarbij sponsors die dat wensten een bezoekje gebracht werd en een Classicrit waarvan “VCR goes Classic 2019” de eerste editie was.

2020 wordt gestart met een nieuwe bestuurssamenstelling:

Secretaris – Penningmeester: Erwin Boussery
Rittencoördinator : Geert Meesseman

Staff-medewerkers: Siebren Miny en Hedwig Naert

2021 wordt gestart met volgende bestuurssamenstelling:

Secretaris – Penningmeester: Erwin Boussery
Rittencoördinator : Geert Meesseman